بازرگانی دنیازاد تجارت گیلان

دنیازاد تجارت گیلان

دنیازاد تجارت گیلان

واردات ماشین آلات کشاورزی

واردات ماشین آلات کشاورزی

مقدمه

در سال‌های اخیر با رونق گرفتن صنعت کشاورزی در سطح کشور، بسیاری از کشاورزان به دنبال بهترین تجهیزات جهت به دست آوردن بهترین بازده می‌باشند. به همین دلیل روز به روز ماشین آلات کشاورزی موجود در کشور توسعه یافته و این نکته یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که بسیاری از وارد کنندگان نسبت به واردات ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند. در ادامه به بررسی تمامی نکات در رابطه با واردات ماشین آلات کشاورزی می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

همه‌چیز درباره واردات ماشین آلات کشاورزی

چرا باید نسبت به واردات ماشین آلات کشاورزی اقدام کرد؟

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر بسیاری از کشاورزان دوباره به صنعت کشاورزی رو آورده‌اند که این موضوع سبب شده است تا میزان درخواست جهت خرید ماشین آلات کشاورزی افزایش یابد. علاوه بر این بسیاری از سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در این صنعت در تلاشند تا با تزریق پول به این حوزه، نسبت به کسب درآمد حداکثری اقدام کنند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش بازده و درآمد از کشاورزی، واردات تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی نو و دسته دو به کشور است. این موضوع سبب می‌شود تا میزان بهره برداری از مزارع افزایش یافته و به طبع میزان محصولات به دست آمده نیز افزایش یابد.

از مهم‌ترین ماشین آلات کشاورزی وارداتی به کشور می‌توان به کمباین، انواع تراکتور، یونجه چین، ماشین دروگر و … اشاره کرد. بسیاری از این ماشین آلات تاثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی محصول دارند و کشاورزان می‌توانند با خرید این ماشین آلات کیفیت و میزان محصول نهایی خود را افزایش دهند.

ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک

امروزه بسیاری از شرکت‌های بازرگانی به واسطه رفع نیازهای کشور و سود بالای فعالیت در این حوزه نسبت به واردات ماشین آلات کشاورزی اقدام می‌کنند. به همین دلیل ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک کار سختی نیست و شما می‌توانید به راحتی و با رعایت کردن برخی قواعد و قوانین به راحتی نسبت به ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک اقدام کنید.

واردات ماشین آلات کشاورزی

مهم‌ترین شریک تجاری ایران در رابطه با واردات ماشین آلات کشاورزی، کشور چین می‌باشد که این موضوع سبب شده است تا وارد کنندگان بتوانند با وارد کردن ماشین آلات کشاورزی از چین به راحتی و با تخفیفات گسترده به واردات بپردازند.

هزینه واردات ماشین آلات کشاورزی

از اصلی‌ترین نکاتی که در تجارت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است هزینه اولیه و میزان سود آوری کار است. این موضوع در رابطه با ماشین آلات کشاورزی به این شکل است که با توجه به نیاز شدید کشور به واردات ماشین آلات کشاورزی، تخفیفات و راه حل‌های فراوانی در نظر گرفته شده است تا شرکت‌های بازرکانی بتوانند به راحتی به واردات ماشین آلات کشاورزی بپردازند.

اصلی‌ترین هزینه در حین واردات ماشین آلات کشاورزی، هزینه خرید دستگاه است. علاوه بر این هزینه‌ حمل و نقل و هزینه ثبت و بررسی سفارشات نیز بر هزینه مذکور افزوده شده و با تجمیع آن با تعرفه‌های گمرکی میزان کلی هزینه واردات ماشین آلات کشاورزی محاسبه می‌گردد. به طور کلی تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات کشاورزی بین 4 الی 8 درصد  در گردش است و شما می‌ـوانید بسته به نوع محصول وارداتی خود، به محاسبه تعرفه گمرکی بپردازید.

قوانین ترخیص در واردات ماشین آلات کشاورزی

همانطور که ذکر شد به علت تحریم‌های ظالمانه‌ای که در برابر کشور عزیزمان ایران صورت گرفته است، امکان تولید تمامی ماشین آلات کشاورزی به کشور وجود ندارد. به همین دلیل برخی قوانین و تخفیفات وضع شده است تا  بازرگانان بتوانند به راحتی هرچه تمام‌تر نسبت به واردات ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند.

واردات ماشین آلات کشاورزی

از جمله قوانین واردات ماشین آلات کشاورزی جهت ترخیص از گمرک می‌توان به ارائه تمامی مدارک گمرکی به صورت الکترونیکی یا فیزیکی اشاره کرد. این مدارک شامل بارنامه، انبار نامه، گواهی بازرسی، ترخیصیه و … می‌شوند و افراد می‌ـوانند با ارائه این موارد نسبت به ترخیص کالا خود از گمرک اقدام کنند.

علاوه بر این قوانینی در رابطه با کشور مبداء وجود دارد که موجب می‌شود تا وارد کنندگان از کشورهای مخصوصی نسبت به وارد کردن ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند. از مهم‌ترین کشور‌هایی که با ایران روابط تجاری گسترده‌ای دارد می‌توان به چین اشاره کرد. این موضوع زمانی روشن می‌شود که بدانید بیش از 70 درصد ماشین آلات کشاورزی وارد شده به کشور، از چین وارد می‌شوند.

سه نکته مهم در رابطه با واردات ماشین آلات کشاورزی

حال که با شیوه ترخیص، تعرفه واردات و قوانین ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک آشنا شدید، بهتر است با برخی نکات تاثیر گذار در هنگام واردات ماشین آلات کشاورزی نیز آگاه شوید.

·       انتخاب تولید کننده معتبر

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در هنگام واردات ماشین آلات کشاورزی حائز اهمیت است، انتخاب تولید کننده معتبر است. خرید از یک برند معتبر با رزومه خوب می‌تواند شما را در مسیر واردات کالا و در انتها فروش یاری کند. به همین دلیل حتما سعی کنید ماشین آلات وارداتی خود را از یک تولید کننده معتبر خریداری کنید.

·       مذاکره مستقیم

یکی دیگر از اصلی‌ترین نکاتی که در رابطه با واردات ماشین آلات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، مذاکره مستقیم با تولید کننده است. در مسیر واردات این کالا واسطه و دلالان بسیاری قرار دارند که شما می‌توانید با استفاده از روابط آن‌ها به راحتی نسبت به واردات ماشین آلات کشاورزی اقدام کنید اما این موضوع هزینه سنگینی برای شما در بر خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بازه سود دهی، نسبت به مذاکره مستقیم با تولید کننده وارد عمل شوید.

·       بررسی نیازهای کشور

آخرین و مهم‌ترین نکته در رابطه با واردات ماشین آلات کشاورزی، شناخت بازار هدف است. شناخت بازار هدف می‌تواند به شما این امکان را بدهد که با بررسی نیازهای کشاورزان، نسبت به وارد کردن کالا کاربردی و پر فروش اقدام کنید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با توجه به این موضوع به راحتی در این مسیر به موفقیت برسید.