بازرگانی دنیازاد تجارت گیلان

دنیازاد تجارت گیلان

دنیازاد تجارت گیلان

شرکت ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالا

مقدمه

امروزه با افزایش ارتباط تجاری کشور عزیزمان ایران با دیگر کشورهای دنیا، میزان صادرات و واردات کالا به کشور روز به روز افزایش یافته است. یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مراحل واردات کالا به کشور ترخیص کالا از گمرک است که پیچیدگی موجود در این مرحله موجب می‌شود تا بسیاری از افراد نسبت به تجارت برون مرزی بدبین باشند.

این مشکل تاثیر فراوانی بر میزان تجارت برون مرزی کشور گذاشته است. به همین دلیل برخی افراد با ایجاد شرکت‌های بازرگانی، در تلاشند تا با ترخیص کالا از گمرک، واردات محصولات به کشور را سهل کرده تا بسیاری از علاقمندان به جوزه تجارت، بتوانند بدون استرس و به راحتی به این حوزه ورود کنند. شرکت ترخیص کالا ویژگی‌ها و مزایای متعددی دارند که در ادامه به بررسی تمامی نکات مرتبط با این شرکت‌ها می‌پردازیم.

ترخیص کالا از گمرک

اگر به تجارت بین المللی علاقمندید، حتما با ترخیص کالا از گمرک آشنایی دارید. ترخیص کالا از گمرک مهم‌ترین بخش واردات و صادرات کالاست که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. این مرحله در واقع به معنای کسب تمامی مجوزها جهت ورود یا خروج کالا از کشور می‌باشد. دلیل ایجاد گمرک کنترل میزان ارز ورودی و خروجی از کشور و جلوگیری از قاچاق کالا می‌باشد. به همین دلیل قوانین پیچیده‌ای برای ترخیص کالا از گمرک وجود دارد.

شرکت ترخیص کالا

قوانین ذکر شده برای ترخیص کالا از گمرک به گونه‌ای است که اگر با این قوانین به طور کامل و دقیق آشنایی نداشته باشید، قطعا متحمل ضررهای سنگینی خواهید شد. به همین دلیل امروزه برخی شرکت‌ها با عنوان شرکت ترخیص کالا به وجود آمده‌اند که به شما در مسیر ترخیص کالا از گمرک کمک می‌کنند. این شرکت‌ها با آگاهی از قوانین روز کشور و استفاده از بهترین متخصصین در تلاشند تا به شما در ترخیص کالا از گمرک به راحت‌ترین شکل کمک کنند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک مراحل زیادی داشته و به عنوان یک فعالیت زمانبر شناخته می‌شود. به همین دلیل اگر وقت کارهای اداری مربوط به ترخیص کالا از گمرک را ندارید، بهتر است به شرکت‌های ترخیص کالا مراجعه کنید. به طور کلی مراحل ترخیص کالا از گمرک به شرح زیر است.

  • دریافت تاییدیه انبار و ترخیص
  • تایید اظهارنامه در سامانه اینترنتی EPL
  • تعیین مسیر راه و کوتاژ
  • ارزیابی کالا
  • کارشناسی محموله
  • پرداخت عوارض و هزینه‌ها
  • تسویه انبار و دریافت مجوز حمل و نقل
  • ارسال مدارک برای خروج کالا از گمرک
  • خارج کردن محموله از گمرک

موارد ذکر شده مسیر راه ترخیص کالا از گمرک می‌باشد و شما می‌توانید با پیگیری‌های پی در پی و مراجعه به مراجع مربوطه نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام کنید. لازم به ذکر است که هر مسیر ترخیص هر محموله از گمرک نسبت به محموله دیگر متفاوت است و ممکن است برای هر کالا قوانین خاص و تبصره‌هایی وضع شده باشد، اما مسیر کلی ترخیص کالا از گمرک به این شرح است.

وظایف شرکت‌های ترخیص کالا

همانطور که ذکر شد ترخیص کالا از گمرک بسیار سخت و پیچیده است و شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل از گذشته بسیاری از افراد به دنبال افرادی بودند که به ترخیص کالا آن‌ها از گمرک بپردازد. قبل از به وجود آمدن شرکت‌های ترخیص کالا به افرادی که به صورت مستقل به انجام امور اداری جهت ترخیص کالا از گمرک می‌پرداختند، ترخیص کار می‌گفتند.

امروزه متد کاری ترخیص کاران عوض شده و به صورت تخصصی در شرکت‌های ترخیص کالا مشغول به کارند. این موضوع سبب شده است تا مراحل ترخیص کالا از گمرک سریع‌تر طی شده و افراد بتوانند بدون استرس در حداقل زمان ممکن نسبت به ترخیص کالای خود از گمرک اقدام کنند.

شرکت ترخیص کالا

شرکت‌های ترخیص کالا باید از برخی ویژگی‌ها و خصوصیات برخوردار باشند تا بازرگانان بتوانند به راحتی با این شرکت‌ها همکاری کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت‌های ترخیص کالا می‌توان به داشتن اطلاعات کافی در رابطه با ترخیص کالا اشاره کرد. این کار نیاز به دانش و اطلاعات فراوانی در رابطه با قوانین این حوزه دارد و شرکت‌های ترخیص کالا باید نسبت به قوانین روز گمرک مطلع باشند. این مهم موجب می‌شود تا فرآیند ترخیص کالا از گمرک تسریع شده و واردکنندگان در کم‌ترین زمان ممکن بتوانند به محموله خود دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این اپراتورهای فعال در شرکت‌های ترخیص کالا باید از تحصیلات مرتبط با حوزه و حداقل سن 25 سال برخوردار باشند و این موارد موجب می‌شود تا اپراتورهای فعال در این شرکت‌ها بتوانند نسبت به فعالیت قانونی در محیط گمرک اقدام کنند. همچنین شرکت‌های ترخیص کالا باید با انجام تمامی کارهای گمرکی، دریافت مجوزهای بانکی، ارائه مشاوره به بازرگان و گشایش اسناد اعتباری به دریافت مجوزهای ترخیص کالا و در نتیجه به ترخیص کالا از گمرک بپردازند.

ویژگی‌های بهترین شرکت ترخیص کالا

امروزه بسیاری از بازرگانان برای ترخیص کالاهای وارداتی خود از گمرک به شرکت‌های ترخیص کالا مراجعه می‌کنند، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که برای انتخاب شرکت ترخیص کالا، باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

بهترین شرکت ترخیص کالا باید از ویژگی‌های متعددی برخوردار باشد تا بازرگان بدون استرس بتواند با وی همکاری کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شرکت ترخیص کالا معتبر امانتداری و صداقت است. بازرگانان جهت ترخیص کالاهای خود باید مدارک مهمی را در دسترس شرکت‌های ترخیص کالا قرار دهند. به همین دلیل شرکت‌های ترخیص کالا باید با رعایت موازین اخلاقی مانند صداقت و امانتداری و … نسبت به رفع نیاز مشتریان خویش اقدام کنند.

همچنین شرکت‌های ترخیص کالا معتبر از رزومه درخشانی برخوردارند. به همین دلیل شما می‌توانید با بررسی رزومه شرکت‌های ترخیص کالا نسبت به انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا اقدام کنید. علاوه بر موارد ذکر شده یک شرکت ترخیص کالا معتبر باید با آگاهی از قوانین روز و مطلع بودن از تمامی تبصره‌ها در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام کند.

اگر شما هم به دنبال یک شرکت ترخیص کالا معتبر هستید، می‌توانید با توجه به موارد مذکور دنیازاد تجارت گیلان را انتخاب کنید.